ons privacy beleid in 7 principes samengevat

Hoe wij voor uw privacy zorgen:
Naar aanleiding van de invoering van nieuwe regels over de bescherming van persoonsgegevens door bedrijven (de AVG[1]), hebben wij onze activiteiten onder de loep genomen.  Met als resultaat 7 principes m.b.t. ons privacy beleid die haarfijn samenvatten wat u van ons kunt verwachten.

  1. Ons eerste principe is heel eenvoudig; we vragen niet om onnodige persoonsgegevens. Dat voorkomt ook dat er wat mis kan gaan met de bescherming van uw persoonsgegevens. Hoe minder gegevens we registreren hoe makkelijker en prettiger dat is. Bij onze pensioentraining vragen uw het privé adres, zodat wij u ook kunnen bereiken als u al gestopt bent met werken.
  2. Ons tweede principe is minstens zo voor de hand liggend; we delen uw persoonsgegevens niet ongevraagd met anderen. Bijvoorbeeld met mede-deelnemers of samenwerkingspartijen, zoals de trainingslocatie of een trainingsacteur, en al helemaal niet met commerciële bureaus die data kopen en verkopen.
  3. Ons derde principe is misschien wat tegenstrijdig; we vergeten u graag, mits u daarom vraagt. Een belangrijk punt van de nieuwe wet is dat u geregistreerde persoonsgegevens kunt opvragen en kunt laten verwijderen. Op verzoek kunnen wij dit voor u doen.
  4. Ons vierde principe luidt als volgt; we geven alleen vaste medewerkers die uw gegevens nodig hebben toegang tot deze informatie. Alle data staat opgeslagen een CRM-systeem dat op een beveiligde server draait.
  5. Ons vijfde principe is er eentje om niet te vergeten; we zorgden al goed voor uw privacy en dat blijven wij ook doen. Want ook voor de AVG was er al wetgeving die u beschermde en dat blijft. Zo hebben wij bijvoorbeeld voor de Wet bescherming persoonsgegevens extra maatregelen genomen om klantgegevens te beveiligen tegen verlies en diefstal.
  6. Ons zesde principe is dat we zuinig zijn op uw mailbox. Hier geldt ‘less is more’: we sturen u per mail alleen algemene informatie over onze diensten als we denken dat dit u kan aanspreken. En Conform de Wet op de Telecommunicatie sturen wij u alleen een nieuwsbrief als u daar om gevraagd heeft en u kunt zich ten allen tijden probleemloos afmelden.
  7. Tot slot respecteren we de privacy van alle bezoekers van onze websites. We gebruiken tracking coockies om bezoekersgedrag geanonimiseerd in kaart te brengen, We geloven niet in dat het zin heeft om u als bezoekers vervolgens met ons aanbod te blijven achtervolgen met advertenties of mail, dat doen we dus ook niet.

[1] Algemene Verordening Gegevensbescherming (General Data Protection Regulation (GDPR).